8 Digital Marketing trendova u 2019. godini

Digitalni marketing, jednostavno rečeno, ne može se zanemariti. Učinkovito izvedena marketinška kampanja i reklamna kampanja može poslužiti potrebama svakog poslovanja i povećati potražnju za proizvodom ili uslugom koja se nudi.
Ako želite ići tamo gdje su ljudi, morate biti aktivni online. To je sada glavno virtualno okruženje za veliku većinu ljudi.
Društveni mediji, streaming sadržaj i jednostavnost stvaranja ili konzumiranja digitalnog sadržaja učinili su internet mjestom na kojem treba biti. Dakle, ako želite prodavati svojoj publici na internetu, kako biste to trebali učiniti? U ovom članku, istražujemo top trendove digitalnog marketinga.
1. Facebook je možda vrh
Dobra vijest je da je Facebook trenutno #1 platforma društvenih mreža, s impresivnih 41% korisnika starijih od 65 godina. Dakle, za marketing koji cilja na starije demografske osobe jednostavno ne postoji bolja platforma. S druge strane Facebook je imao tešku 2018. godinu s podacima koji su utjecali na 14 milijuna korisnika, dobivši reputaciju platforme za promicanje političke propagande i kontinuirani pad popularnosti među mlađom populacijom, tako da se mnogi osjećaju da se odnos između javnosti i Facebooka možda mijenja.
Važno je da budući digitalni trgovci zaista pogledaju tko je njihovo ciljno tržište, jer Facebook može biti vrlo neprikladan za neke kampanje, pogotovo zato što se i dalje smanjuje među mlađom populacijom.
Nemojte pogriješiti, Facebook je još uvijek masivan i mnogi se još uvijek prijavljuju, ali provjerite jesu li još uvijek na Facebooku ili ciljate pogrešnu društvenu platformu.
2. Instagram je hit među mladima
Na sreću za Facebook, njihova najveća prijetnja uopće nije pretnja jer su kupili Instagram. Platforma društvenih medija temeljena na slici i videozapisu optimizirana je kako bi korisnicima olakšala dijeljenje fotografija i videozapisa s telefona, koji je danas najpristupniji uređaj na planetu i ubrzano raste kao uređaj izbora za širu javnost.
Instagramov zvjezdani uspon već je prošao milijardu korisnika, impresivno postignuće. To znači da je to jedna od najbrže rastućih platfomi društvenih medija i što je možda još važnije, velik dio korisničke baze je poželjna mlađa demografska skupina, posebno ispod 30 godina, koju Facebook gubi zbog svoje reputacije kao platforme društvenih medija za starije ljude.
3. Chatbotovi će se povećati
Chatbotovi su samo specijalizirani oblik softvera koji djeluje kao virtualni “vratar”, komunicira s korisnicima i pomaže im u ispunjavanju njihovih ciljeva. Chatbotovi komuniciraju s ljudima na prirodan način, ponajprije putem prozora za tekstualni chat, ali moguće su i verbalne komunikacije.
Chatbotovi se već koriste na Facebooku, za desetke tisuća različitih zadataka. Sve od pružanja vremenskih izvještaja, do automatizacije nekih osnovnih funkcija korisničke podrške. Botovi omogućuju korisnicima da dobiju personalizirane, usredotočene interakcije bez previše povlačenja iz ograničenih ljudskih resursa. Njihova djelotvornost u 2018. godini već pokazuje značajno povećanje upotrebe, a ta će upotreba vjerojatno nastaviti rasti i u 2019. godini.
4. Video je obavezan
Ukupno 73% svih korisnika je povezano s YouTubeom. To znači da više od polovice njih gleda videozapise, a mnogi od tih videozapisa stvoreni su u službi digitalnog marketinga. Iako je YouTube možda najpopularniji način konzumiranja videozapisa, čak je i popularniji od Facebooka, to ne znači da ne biste trebali postaviti videozapis na Facebook ili neku drugu platformu društvenih medija.
Video digitalni marketing, na neki način, nudi najbolje od oba svijeta. Stvarni proračun i mehanika video produkcije dobro su shvaćeni i dokumentirani, budući da je video sam medij 20. stoljeća. Međutim, sada je videozapis uparen s nevjerojatno preciznim i vrijednim korisničkim podacima digitalnih medija kako bi pružio mnogo korisnije podatke o tome kako se određena kampanja izvodi. Bilo da stvarate videozapise za Instagram, Facebook, YouTube ili čak vlastitu web-lokaciju, to je vrhunski, nevjerojatno učinkovit digitalni marketinški alat. Videozapisom možete snimiti i prenijeti mnogo informacija i osobnosti vašeg branda. Dokle god se pridržavate osnova dobre video produkcije, možete ostvariti impresivne dobitke.
5. Live video je zasebna ali važna stvar
Dok je videozapis vrijedan alat, jedna od najbrže rastućih zvijezda u digitalnom marketingu jest upotreba videozapisa uživo. Dio toga je zbog masovnog povećanja u streaming uslugama, zahvaljujući popularnim kanalima kao što je “Twitch”, koji omogućuje ljudima da jednostavno reproduciraju videoigre ili čak uređaje poput Sony PS4 igraće konzole koja dolazi s live streaming ugrađenim sposobnostima.
Prijenos uživo, kako se naziva, posebno je velik za digitalni marketing u kombinaciji s marketingom influencera. Bilo da se radi o novoj generaciji utjecajnih društvenih medija ili tradicionalnim izvorima, kao što su slavne osobe, sportaši i glazbenici, uživanje u prijenosu uživo s utjecajnom osobom koja izravno komunicira s komentarima velika je privlačnost za publiku. Influencer live stream je nevjerojatno koristan, visoko profiliran oblik digitalnog marketinga upravo sada.
6. Dobar sadržaj i dalje je važan
Sadržajni marketing i dalje predstavlja ključnu komponentu digitalnog marketinga Kvaliteta će uvijek biti važna, ali sada postoji interes da se dublje pogleda tko su naši čitatelji. Imati dublje, sofisticiranije razumijevanje ciljanog tržišta i preciznije ciljanje tog tržišta je rastući trend u učinkovitijem marketingu.
7. E-mail marketing postaje sve više personaliziran
E-pošta je i dalje glavni kanal komunikacije, s milijardama koje ga još uvijek koriste za osobne, komercijalne, industrijske, pravne, znanstvene i akademske svrhe. Drugim riječima, e-pošta je ovdje da ostane, a sam e-mail marketing i dalje je važan.
Međutim, e-mail marketing se razvija, a generičke marketinške poruke nisu tako učinkovite kao što su nekad bile. Sada je to kombinacija automatizacije i, što je još važnije, personalizacije koja čini marketing e-pošte važnim za 2019. Kada možete pokrenuti vaš e-mail marketing prema specifičnoj korisničkoj akciji, kao kad korisnik pregledava određeni proizvod te ga tada obavijestite o promo cijeni ili demo videom u personaliziranoj e-mail poruci, to može biti vrlo efektno. E-mail marketing je često posljednji “okidač” koji motivira radnju, posebno u kombinaciji s vašim tehnikama za ponovni marketing (remarketing).
8. Glasovna interakcija sve više napreduje
Zahvaljujući Siri, Google, Alexa i mnoštvu drugih “pametnih” uređaja, verbalna komunikacija s uređajima nastavlja rasti. Upravo je razgovor preferirani način komunikacije. A sada su strojevi napokon dostigli način na koji ljudi žele pretraživati, kupovati i otkrivati nove stvari.
Međutim, to predstavlja neke zanimljive izazove. Na primjer, vođenje glasovnog pretraživanja vrlo se razlikuje od tipkanja upita, osobito u rezultatima. Kada osoba izvrši pretragu temeljenu na tekstu, zaslon prikazuje jednu po jednu stranicu rezultata. Ali kada netko od uređaja zatraži da provede pretraživanje, a uređaj usmeno odgovori, on može dati najviše nekoliko izbora, a često i samo jedan izbor.
To znači da će priprema za glasovna pretraživanja zahtijevati drugačiji pristup, ali to je jedno područje digitalnog marketinga koje se ne može ignorirati jer se ljudi sada više oslanjaju na njega. Na primjer, pisanje meta-opisa web-stranica možda će morati biti optimizirano za govor, tako da se “glasno čita” naglas, kada se govori, a ne suhi stil koji se koristi za pristup pretraživanja temeljen isključivo na tekstu.
Izvor: digitalmarketinginstitute.com